twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

March 08, 2011

SE-2 petang ke pagi hingga malam d alor gajah..

Hujung mggu lepas..
alaa..ary sabtu n ahad..
aku ngan 3 owg housemate g la alor gajah..
buat ape?
tolong2 catering tok kawen..
kitowg btolak dari umah lepas maghrib ary sabtu 2..
sampai2 je kt kg 2 (ala..dalam setengah jam je)..
rehat jap..
pastu kitowg g umah owg kawen 2 tok setup bnda2 tok makan la..
buffet unye barangla..
malam 2, ade majlis berinai kot..
so, sbgai pembantu yang mbantu caterer ny,
kitowg kena jg makanan..
tgk2 kalu ade makanan yang da abes,
kitowg tolong tambah..
kutip2 pinggan cawan, 
basuh..
haa..yg ni aku xpaham..
aku xrase basuh pinggan ni keje catering...
patotnye, keje catering ni cuma sedia makanan n setup barang catering je kn?
xkesahla..
da siap sume majlis malam 2, kemas2 barang..
balik uma owg yang tuan punye catering 2..
wahh..
bilik kitowg tdo..
bukan maen cantik ag babe..
aku kongsi blik nga along n mun2..
fie kongsi ngan iqa(kawan bisnes fie n mun2)..
kitowg tdo ngan lena g2..
tup2..kol 5.30am da kna bgun..
besela..
kna buat keje..
potong2 bawang, kupas kentang..potong kacang, daun sup..bla3..
da pagi sket, kitowg g ag uma pengantin, tok setup cam smalam..
2 tell the truth, aku sangat xsuke suasana kt uma pengantin..
sikit pon xmeriah..
ptotnye time 2 kalu kt kg aku..
sgt meriah..
so, aku amek keputusan..
kalu aku kawen t, n buat kt uma..
aku xorder catering la kot..
sbb xmeriah..
aku xsuke..
da nma kawen..kna meriah babe..
kt umah caterer 2 bukan men meriah g..
cam umah 2 plak yang ade majlis kawen..
ok..berbalik cite asal..
pas da siap setting sume,
kitowg blik semula uma caterer, mandi, akai cantek2 (cantek la kot)..
then g uma pngantin lagi tok twoskan keje d sane..
macam2 kitowg buat tau?
contohnye..lap pinggan, basug pinggan mgkok..potongg buah..jaga makanan, setup meja makan pengantin..bla..bla..bla..
penat ye x hengat..
knduri kt uma aku xla penat cn2 skali..
balik je kol 5lebeh 2, ape ag..tdo r kejap..
malam 2 yang best..
de karaoke n joget lambak..
hehe..
ni aku suke ni..
tapi aku xreti menari..
aku bagi chance kat along..
uihh..bukan men amai ag partner menari ye malam 2..
aku xde gmbo nk upload..
t de gambo..
aku upload ea??  

lastly, sharing is caring!!

No comments:

Post a Comment